برگزاری نمایشگاه کار، زمینه‌ساز پیوند صنعت و دانشگاه

اولین نمایشگاه کار ایران (نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف) هر سال توسط مرکز کاریابی شریف در سالن استاد جباری برگزار می‌شود. در این نمایشگاه امکان ارتباط مستقیم بین کارفرمایان و کارجویان، ارائه فرصت‌های شغلی متنوع در رشته‌های مختلف و شناسایی علایق کارجویان، تسهیل فرآیند استخدام و ارتقای برند کارفرمایی فراهم شده است.
به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری شریف «مجتبی موحدی، دبیر دوازدهمین نمایشگاه کار شریف» در حاشیه این مراسم درباره اهداف برگزاری این رویداد گفت: برگزاری نمایشگاه کار از چند وجه حائز اهمیت است و می‌توان آن را یکی از موثرترین وجوه فرآیند استخدام نیروی انسانی برشمرد. ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از اهداف اصلی نمایشگاه به حساب می‌آید که در پی این ارتباط مسیر ورود شرکت‌ها به دانشگاه را هموارتر می‌کند.  
او ادامه داد: از دیگر اهداف این رویداد ارتباط رو در رویی است که بین کارجویان و کارفرمایان برقرار می‌شود. هر قدر هم دنیای مجازی توسعه پیدا کند باز هم به میزان ارتباط رو در رو تاثیرگذار و کارآمد نخواهد بود. با توجه به حضور مدیران منابع انسانی در غرفه‌های نمایشگاه، شرکت‌ها می‌توانند با کارجویان وارد تعامل مستقیم شوند و طرفین انتظارات یکدیگر را بشنوند. این امر مراتب آشنایی دیدگاه کارجو و کارفرما را فراهم می‌کند و موجب ایجاد فرآیند استخدام می‌شود.
موحدی همچنین افزود: از دیگر اتفاقاتی که در این رویداد رخ می‌دهد کارآموزی است. افرادی که متقاضی کارآموزی هستند نیز می‌توانند با حضور در نمایشگاه کار از ظرفیت‌های کارآموزی شرکت‌ها بهره ببرند. زمانی که کارآموزی‌ها صحیح انتخاب شوند بعد از گذراندن دوره آموزش وارد فاز بعدی یعنی اشتغال می‌شوند و در همان شرکت به‌عنوان نیروی کار جذب خواهند شد. با وجودی که کاریابی شریف ویژه دانشجویان دانشگاه شریف است، نمایشگاه کار مخاطب عمومی دارد و فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند و رزومه آنها نیز به‌طور یکسان همراه با دانشجویان شریف برای کارفرمایان ارسال خواهد شد و برند شریف موجب استقبال کارفرمایان از این قبیل کارجویان می‌شود.
او در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: با توجه به اینکه این بستر فراهم شده و تاکنون یازده دوره از این نمایشگاه با موفقیت برگزار شده است، امیدواریم در این دوره نیز همانند سال‌های پیش‌بازخوردهای خوبی از تعامل بین طرفین به دست آید و فرآیند جذب در شرکت‌ها و سازمان‌ها متناسب با مرتبه علمی فراهم شود.