گزارش حضور پارک علم و فناوری شریف در بیستمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری

بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌، فناوری و فن بازار با شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» در تاریخ  ۲۶ تا ۲۹ آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

غرفه پارک علم و فناوری شریف در سالن ۶ نمایشگاه واقع شده بود. پارک علم و فناوری شریف در مجموع با شش تیم از فناوران خود (سه شرکت نوپا از مرکز رشد شریف و سه استارت‌آپ از شتابدهنده شریف) در این نمایشگاه حضور پیدا کرد و آخرین دستاوردهای فناورانه خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

آیین «تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور» و «افتتاحیه مشترک بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت» با سخنرانی «آقای دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری» برگزار شد.

همچنین طی مراسمی از پژوهشگران و فناوران برتر کشور تقدیر شد، در این میان «آقای دکتر محمد دورعلی، استاد دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل طراحی سیستم و اتوماسیون دورعلی» از شرکت‌های رشد یافته عضو پارک علم و فناوری شریف به عنوان فناور برگزیده، بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری انتخاب شد.

در روز اول نمایشگاه، غرفه پارک علم و فناوری شریف میزبان « آقای دکتر موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف» بود، آقای دکتر موحدی از استارت‌آپ‌های حاضر در غرفه بازدید کردند و این نمایشگاه را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم هفته پژوهش خواندند.

در روز دوم نمایشگاه «آقای دکتر مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران» از غرفه پارک علم و فناوری شریف بازدید کردند و با استارت‌آپ‌ها و تیم‌های حاضر در مجموعه پارک شریف در حوزه خدمات شهری آشنا شدند.

همچنین دکتر یزدانی اعلام کرد در روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه همزمان با سومین روز نمایشگاه هفته پژوهش در سالن ۲۷ حضور خواهد داشت و پاسخگوی سوالات حوزه خدمات شهری است.

در ادامه نمایشگاه و در روز سوم «آقای مهندس دهبیدى‌پور، رئیس پارک علم و فناورى شریف، آقای دکتر فخارزاده، مدیر مرکز رشد شریف، آقاى مهندس حسینى، مدیر شتابدهنده شریف» به غرفه پارک شریف آمدند و از نزدیک با تیم‌ها و استارت‌آپ‌های حاضر در غرفه به گفتگو پرداختند.

در روز پایانی نمایشگاه «آقاى دکتر پیمان صالحى، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمى و فناورى ریاست جمهورى» و «آقاى دکتر حسن زمانی، مشاور و معاون دفتر ریاست مجلس شوراى اسلامى» از غرفه پارک علم و فناوری شریف بازدید کردند.

 

اسامی تیم‌های حاضر در غرفه پارک علم و فناوری شریف به شرح زیر است:

از مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته شریف

۱- «آرسین تابش نگاران فناور» حوزه فعالیت: بومى‌سازى تجهیزات آزمایشگاهى پیشرفته در حوزه اپتیک

محصول ارائه شده در نمایشگاه: دستگاه فوتو فریزر( تصویر بردارى PIV)

۲- «آزمایشگاه بیت‌بان» حوزه فعالیت: ارائه پلتفرم تحلیل بدافزار

۳- «شرکت ابر پاک بوم شریف(گرافینا)» حوزه فعالیت: محصولات فوتو کاتالیست نانوساختار با قابلیت تصفیه هوا

محصول ارائه شده در نمایشگاه: دستگاه تصفیه هوا، پرده و لامپ تصفیه هوا، ضدعفونى کننده محیط و از بین برنده عفونت‌هاى بیمارستانى

از شتاب‌دهنده شریف

۴- «ارتباطات سبز شریف»‌ حوزه فعالیت: این تیم خدمات هوشمندسازی کشاورزی و دامداری، با استفاده از تکنولوژی نوین وضعیت سلامت، تغذیه و مکان دام را به صورت آنلاین پایش می‌کند.

۵- «ورنو» حوزه فعالیت: دستیار آموزشی تدریس انواع زبان‌های خارجی به کمک فناوری واقعیت مجازی و با تکنیک آموزش در موقعیت (situational learning)

۶- «آسوده» حوزه فعالیت: نرم‌افزار آسوده، محیطی یکپارچه و جامع برای برنامه‌ریزی شخصی و کاری مدیران و پرسنل مجموعه‌ها ایجاد می‌کند.