پارک علم و فناوری شریف در نمایشگاه و مسابقه چالش نوآوری تهران هوشمند

اولین نمایشگاه و مسابقه چالش نوآوری تهران هوشمند با حضور مهندس مجید دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و دکتر سید علی مفاخریان، شهردار منطقه ۹ روز چهارشنبه ۱۴ آذر در “مرکز نوآوری های شهری” گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز رشد پارک علم و فناوری شریف، نمایشگاهی از دستاوردهای واحدهای فناور و دانش بنیان در قالب تیم هایی از پارک علم و فناوری شریف، مرکز رشد پارک شریف و شتابدهنده به مدت دو روز در کنار مسابقه نوآوری تهران هوشمند بر پا گردید.

دکتر محمد فرجود پس از گشایش این رویداد و در بازدید از بخش های مختلف آن، از آمادگی کامل سازمان فاوای شهرداری برای همراهی و همکاری با استارتاپ ها و کسب و کارهای نو خبر داد و گفت: داده های شهرداری برای نخستین بار در اختیار مجموعه های نوآور قرار گرفته است.
مفاخریان شهردار منطقه ۹ نیز ضمن بازدید از این رویداد اظهار امیدواری کرد همکاری سه جانبه میان منطقه ۹، سازمان فاوا و دانشگاه شریف پربار و ثمربخش باشد و گفت: حمایت از فعالیت استارتاپها می‌تواند موجب رونق کسب و کارهای جدید، اشتغال زایی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات ما شود. در واقع برای اولین بار است که در همکاری با دانشگاه چنین اقدام عملیاتی در حوزه هوشمندسازی انجام می‌شود و از ظرفیت‌های داده‌ای شهرداری تهران به این شیوه استفاده می‌شود.
گفتنی است در اولین ماراتن خلاقیت و برنامه نویسی که عنوان دیگر آن “هکاتون” است، ۲۳ تیم و ۲۶ نفر ثبت نام و شرکت کرده اند.