حضور شرکت تدبیرگران سامانه‌های انرژی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

سامانه پایش و حفاظت ماشین‌های دوار (توربین،کمپرسور، فن و پمپ) بنام TCM3500 توسط یک شرکت دانش‌بنیان از شرکت‌های اقماری دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شد. این طرح صنعتی طی چهار سال کار مداوم در شرکت تدبیرگران سامانه‌های انرژی توسط تیمی از دانشمندان جوان کشور و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به نتیجه رسید.

 

 

در بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی که ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸ برگزار شد، این محصول برای اولین بار ارایه و مورد بازدید «وزیر نفت، آقای مهندس زنگنه و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، آقای دکتر مسعود کرباسیان» و سایر مدیران نفت و گاز کشور قرار گرفت. امید است این محصول در تابستان جاری بطور عملیاتی در مجتمع پتروشیمی بندر امام BIPC نصب و بهره برداری شود.

سامانه‌های پایش و حفاظت ماشین­‌های دوار از ابزار دقیق بسیار حساس و الزامی در صنعت نفت و گاز کشور بوده، با توجه به محدود بودن و انحصار سازندگان آن، تامین آن در دوران تحریم بسیار دشوار است. این سامانه‌ها از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار هستند. سامانه بومی طراحی شده با نام TCM3500E مشابه طرح آمریکایی BN3500 مدل انکور طراحی شده و نصب آن بر روی کلیه ماشین­های دوار حیاتی یا بحرانی  الزامی است. این شرکت همچنین نرم‌افزار پایش و آنالیز TOne را توسعه داده است که مراحل تست‌های نهایی و نصب در محیط عملیاتی را طی می‌کند.

شرکت دانش‌بنیان تدبیرگران سامانه‌های انرژی با مدیریت «آقای دکتر کریم مظاهری، استاد مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف» پانزده سال پیش در مرکز رشد دانشگاه تاسیس و اکنون از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شریف است.