برگزاری رویداد ناحیه نوآوری شریف با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران

رویداد ناحیه نوآوری شریف امروز سه شنبه ۲۵ دی ماه با هدف معرفی و ارائه برنامه‌های توسعه‌ای پارک در ارتباط با ناحیه نوآوری شریف در محل سالن جابرین حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

 

 

در بخش اول این رویداد، ابتدا دکتر فتوحی، ریاست دانشگاه شریف ضمن خوش‌آمدگویی، با تاکید بر رسیدن به استقلال مالی که از اهداف نهایی برنامه راهبردی دانشگاه است، به نقش دانشگاه شریف در آموزش و پژوهش و فناوری اشاره کرد و تاکید نمود که محور فعالیت این دانشگاه همواره بر کیفیت استوار بوده است. وی همچنین حضور شرکت های دانش بنیان و فناورانه در ناحیه نوآوری شریف را نشان جذابیت فعالیت در کنار دانشگاه شریف دانست.

 

در ادامه دکتر عبده تبریزی، عضو هیئت مدیره گروه مالی صدرپارس، به تشریح جذابیت های سرمایه گذاری در توسعه زیرساختهای ناحیه پرداخت.وی ابراز امیدواری کرد که ناحیه نوآوری شریف الگویی برای تکرار در سایر نقاط کشور باشد.

مهندس دهبیدی پور نیز در این مراسم به ارائه برنامه های توسعه ای ناحیه نوآوری شریف پرداخت و آن را کانون امید و ارزش‌آفرینی دانست.
وی افزود : درحال حاضر ۴۵۰ شرکت در ناحیه مستقر هستند و اشتغالی حدود ۳هزار نفر درناحیه تخمین زده شده است. همچنین از حضور ۷ شتاب‌دهنده،VC و مرکز نوآوری و همچنین استقرار ایستگاه نوآوری در این ناحیه خبر داد .

وی اظهار داشت: برج فناوری طرشت از پرورژه‌های مهم ناحیه نوآوری شریف است که دردست ساخت است.این برج به زودی محل استقرار ۱۲۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان خواهد شد و اشتغالی حدود ۱۵۰۰نفر خواهد داشت.

 

در ادامه این مراسم دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به نقش مهم اکوسیستم نوآوری، تکیه بر دانش را عاملی موثر بر سودآوری پارکهای علم و فناوری دانست. وی  آموزش خلاق را بعنوان یکی از ویژگی های  اصلی شهرهای نوآور و هوشمند نام برد و ایجاد این مناطق برای آموزش را از وظایف اصلی شهرداری برشمرد.

 

 

دکتر حناچی شهردار تهران نیز در بخش بعدی، نگاه مدیریت کلان شهری به نوآوری و فناوری را تشریح نمود و رسیدن به نوآوری را مستلزم داشتن نوآوری در مسیرها دانست. وی در ادامه به برخی مشکلات سالهای اخیر تهران اشاره کرد و اذعان داشت برای حل این مشکلات از ایده ها و طرح های به نفع شهر تهران استقبال خواهد نمود.

 

 

در بخش بعدی این مراسم، تفاهم  نامه ای سه جانبه با موضوع توسعه ناحیه نوآوری شریف فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری منطقه ۲ و پارک علم و فناوری شریف به امضا رسید که پیش از آن مهندس کشت پور شهردار منطقه ۲ تهران، به تبیین اهداف این تفاهم نامه و برنامه های شهرداری منطقه ۲ پرداخت.

 

 

بخش بعدی مراسم عقد تفاهم نامه ای مشترک بین پارک علم و فناوری شریف و سازمان فاوای شهرداری تهران با محوریت هم افزایی جهت پیشبرد طرح تهران هوشمند بود که به امضای دکتر فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و ریاست پارک علم و فناوری شریف رسید.

در بخش دوم این رویداد، از ترجمه کتاب ” جنگل بارانی”  رونمایی شد و نسخه ای از این کتاب به شرکت کنندگان رویداد اهدا گردید.

 

عقد تفاهم نامه تأسیس مرکز نوآوری توسعه فناوری های شهری و ساختمان، از برنامه های دیگر این مراسم بود که فی مابین شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس و پارک علم و فناوری شریف به امضا رسید.

در پایان مراسم از۵ محصول برتر فراخوان برج فناوری طرشت وطرح های برگزیده تقدیر بعمل آمد.

در حاشیه این مراسم دکتر ستاری و دکتر حناچی، از مجتمع خدمات فناوری دانشگاه نیز بازدید کردند.