دیدار معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ناحیه نوآوری شریف

امروز شنبه هجدهم بهمن‌ماه سال جاری «آقای دکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» از ناحیه نوآوری شریف بازدید کرد.

در این جلسه که در دفتر ریاست دانشگاه صنعتی شریف، آقای دکتر فتوحی، آغاز شد؛ ابتدا  فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه تشریح و «آقای دکتر محمدرضا موحدی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف» گزارشی از برنامه‌های پیاده شده و در حال اجرای معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه را ارائه کرد.

سپس بازدید میدانی از ناحیه نوآوری شریف و بخش‌های مختلف آن به عمل آمد. «آقای مهندس علی آقایی، مدیرعامل موسسه تحقیقاتی و آموزشی نور (توان)» که از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری شریف است، داروهای تولیدی و چگونگی فعالیت‌ آزمایشگاه این موسسه را تشریح کرد.

 همچنین شتابدهنده توانا در ابتدای سال جاری برای علاقه‌مندان حوزه دارو و سلامت تاسیس شده است که از تیم‌های مستقر در آن بازدید کردند.

سپس آقای دکتر رحیمی از مجموعه موفق تلوبیون که در ایستگاه نوآوری شریف مستقر بود، بازدید کرد. این مجموعه در حال حاضر سیزده میلیون نصب فعال کاربر دارد و در رتبه پنجم الکسا قرار گرفته است.
همچنین «آقای مهندس دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری شریف » مزیت استقرار تلوبیون در ناحیه نوآوری شریف را این چنین عنوان کرد:

تلوبیون یک مجموعه چابک است و باید از فناوری‌های روز دنیا در آن استفاده نمود که به دلیل حضور نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، این امر در ناحیه نوآوری شریف محقق شده است.

در پایان آقای دکتر رحیمی، با دو برج فناوری طرشت و برج فناوری بُنتک در ناحیه نوآوری شریف آشنا شد.

دیدار معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از ناحیه نوآوری شریف