شرکت پارسا پلیمر شریف در زمینه تولید ترکیبات پیشرفته پلیمری در صنایع مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تولید پلاستیکهای جذبپذیر در محیطزیست فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت پارسا پلیمر شریف اعلام کرد: محصولات این شرکت ظرفیت رقابت با شرکتهای اروپایی را دارد اما تحریمها مانع از این اتفاق شده است. با این حال این شرکت در حال رایزنی با فرانسه است تا بتواند محصولات خود را بهطور غیرمستقیم به بازار اروپا وارد کند.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری شریف «سعید زکایی، مدیرعامل شرکت پارساپلیمر شریف» گفت: این شرکت نخستین شرکتی است که تاییدیه دانشبنیان گرفته است و با ۲۱۰ پرسنل فعالیت خود را طی ۱۵ سال ادامه داده است. این شرکت همچنین توانایی تولید ۲۰هزار تُن محصول را داراست.
ترکیبات پیشرفته صنایع بالادستی و پاییندستی پتروشیمی و قطعاتسازی پلیمری از دیگر فعالیتهای پارساپلیمر است. زکایی در این باره توضیح داد: مواد اولیه برخی از بخشهای داخلی خودرو مانند داشبورد یا قطعات پلاستیکی دور موتور و سپر خودرو را تولید میکنیم. این محصولات پیش از تحریمها در بازار اروپا هم وراد شده بودند و صادرات داشتیم ولی با ایجاد تحریمها صادرات غیرممکن شد اما مدتی است که با فرانسه در حال رایزنی هستیم تا صادرات محدودی به این کشور داشته باشیم.
او با تاکید بر اعتبار محصولات در بازارهای اروپایی گفت: شرکتهای قطعهسازی در ایران، خیلی دیر و بهسختی همکاری با شرکت را قبول کردند و تحریمها باعث شد چارهای جز اعتماد نداشته باشند چراکه واردات عملا غیرممکن شده بود و صرفه اقتصادی هم نداشت.
زیستپلیمر شریف هم که زیرمجموعه پارسا پلیمر فعالیت دارد در راستای تولید کیسههای قابل بازیافت و برگشتپذیر به طبیعت فعالیت میکند. این کیسهها برای نگهداری بیشتر مواد غذایی و از ترکیبات نشاسته تولید میشود.
زکایی در ادامه صحبتهای خود از وضعیت شرایط داخلی برای تسهیل در روند فعالیت شرکتها انتقاد کرد و گفت: انجام نشدنها و سنگاندازیها در داخل ایران شاید به نوعی تعمدی باشد. سیستم روند کارها در ایران پیچیده است و راهکارهای ساده پاسخگوی آن نیست. از سویی اغلب شرکتها از جمله پارسا پلیمر استاندارد حضور در بازارهای اروپا را دارا هستند اما به دلیل برخی کمبودها و نبود امکانات برای تایید، حضور در بازار داخلی سختتر از حضور در بازارهای اروپاست، حتی در شرایط تحریم.
به نظر او، عضویت در پارک علم و فناوری شریف فرصت خوبی را برای شرکتها ایجاد میکند تا محصولات خود را ارائه کنند و این فرصت به نیازها و موقعیت شرکتها بستگی دارد. او همچنین برگزاری نمایشگاهها به بهانههای مختلف را نکته مثبتی در این زمینه دانست.