زمینه فعالیت:

سال تاسیس: 1399

ایده محوری: یکپارچه سازی و مدیریت وب سرویس‌ها

وضعیت: پذیرش شده

وبسایت:

داده کاوان تصمیم یار

شرکت داده‌کاوان تصمیم‌یار سابقا به عنوان یک تیم نرم‌افزاری درون شرکت ویراتک شریف مشغول به فعالیت توسعه نرم‌افزار بوده است و ابتدای سال ۱۳۹۹ به صورت غیر رسمی و از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی از ویراتک شریف مستقل شده و به فعالیت‌های خود در توسعه‌ی نرم‌افزارهای گوناگون ادامه داده است. پروژه‌های توسعه داده شده توسط این تیم تماما نرم‌افزارهای سازمانی و تحت وب بوده‌اند. بستر مورد استفاده در تمامی نرم‌افزارها JavaEE و تکنولوژی‌های مرتبط با آن بوده و همه‌ی پروژه‌ها به در حوزه‌ی تحلیل داده محسوب می‌شوند و  از این رو دانش اندوخته و تجربه چندین ساله‌ای جهت تحلیل، طراحی و توسعه‌ی چنین نرم‌افزارهایی در مجموعه وجود دارد.

در خلال توسعه‌ی پروژه‌های نرم‌افزاری در طی چندین سال و بر مبنای تجارب و مهارت‌های به دست آمده از آنها، روی دو ایده جهت تجاری سازی توسط شرکت سرمایه گذاری شده است. یک ایده مربوط به تست و تضیمن کیفیت نرم‌افزار بوده که منجر به خلق برند کوالاتک شده است و دیگری مربوط به مدیریت و یکپارچه‌سازی وب‌سرویس‌های سازمانی بوده است که منجر به خلق برند پلتکو شده است.  پروپوزال تفصیلی کوالاتک و پلتکو به پیوست تقدیم شده است.

تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب‏ اله، ناحیه نوآوری شریف، خیابان قاسمی، پلاک 61، ساختمان شماره شش مرکز رشد، طبقه اول، واحد 611