زمینه فعالیت: سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک

سال تاسیس:

ایده محوری: طراحی و تولید سرور و محصولات مرتبط

وضعیت: پذیرش شده

وبسایت: rayan.bayan.ir

بیان رایان تدبیر

با ظهور بازیگران محلی چابک در بکارگیری آخرین نسل‌های فناوری‌ در سال‌های اخیر، در دنیای سرور تغییرات چشمگیری رخ داد و بازیگران قدیمی از قبیل HPE، Dell ، IBM و Fujitsu با کاهش شدید سهم بازار مواجه شدند تا جایی که در بسیاری از کشورها، شرکت‌های محلی نوظهور موفق شدند سهم بزرگی از بازارهای ملی و منطقه‌ای را تصاحب کنند.

شرکت بیان رایان نیز همانند سایر شرکت‌های تولیدکنندۀ محلی یا بین‌المللی سرور در جهان، تمرکز خود را بر طراحی برخی بردهای الکترونیک اختصاصی، قطعات مکانیکی و بدنه اختصاصی به عنوان وجوه تمایز میان شرکت های تولیدکننده سرور قرار داده است و در بخش قطعات نیز با وسواس و سخت گیری فراوان، از بهترین محصولات برترین تولید‌کنندگان جهانی بهره می‌برد. به عنوان نمونه در سرورهای رایان، از بهترین فن‌های شرکت Delta با بیشترین بازده استفاده شده که در آخرین محصولات  HPE نیز مورد استفاده قرارگرفته است و یا RAMهای بکار رفته در سرورهای رایان، از بهترین محصولات شرکت‌های SK Hynix و Samsung به عنوان معتبرترین تولیدکنندگان RAM در جهان انتخاب شده‌اند. همچنین بیان رایان با تعامل با شرکت‌های پیشتاز بین‌المللی در حوزۀ power، از محصولات سفارشی سازی شده این شرکت‌ها به منظور بهینه کردن مصرف برق بهره می‌برد.

به عنوان آخرین نمونه پردازندۀ اصلی RAID Controller اختصاصی HPE که با عنوان Smart Array شناخته می‌شود نه توسط خود این شرکت بلکه توسط شرکت Broadcom تولید می‌شود و شرکت بیان رایان نیز از محصولات جدیدتر همین شرکت به عنوان RAID Controller در سرورهای خود استفاده می‌کند.

تهران،طرشت، بلوار شهید صالحی، ناحیه نوآوری شریف، بن بست رستم خانی، پلاک 9، طبقه اول