زمینه فعالیت: صنایع فرهنگی ، صنایع خلاق و علوم انسانی و اجتماعی

سال تاسیس:

ایده محوری: توان‌مندسازی دانش‌آموزان در حوزه ارزش‌آفرینی علمی، ارزش‌آفرینی اقتصادی و ارزش‌آفرینی اجتماعی

وضعیت: پذیرش شده

وبسایت: iderun.ir

ایده ران

موسسه پرورش خلاقیت و نوآوری ایده‌ران با هدف توان‌مندسازی نوجوانان و نهادینه‌سازی مفاهیم ارزش‌آفرینی علمی، ارزش‌آفرینی اقتصادی و ارزش‌آفرینی اجتماعی و ترویج گفتمان خلق ثروت از اختراع و نوآوری ویژه دانش آموزان، تلاش در شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و ترغیب و هدایت آن‌ها برای نقش‌آفرینی در زیست‌بوم نوآوری کشور دارد.
از دیدگاه ایده‌ران راه حل، «یادگیریِ یادگیری» با رویکرد یادگیری مسئله‌محور و یا پروژه‌محور سازنده‌گرا است. در همین راستا ایده‌‌ران اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی شامل حمایت از ثبت اختراعات دانش‌آموزی، شتاب‌دهی فعالیت‌های دانش‌آموزان، برگزاری رویدادها و برنامه‌‌های توان‌مندساز و ترویجی با موضوعات محوری اختراع و نوآوری، مالکیت‌فکری، اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات، کسب‌وکار و ارزش‌آفرینی اجتماعی برای دانش‌آموزان و معلمان، و هم‌چنین طراحی پلتفرم‌های هدایت، حمایت و راهبری نوجوانان نموده است.

مــوسسه پــرورش خلاقیت و نــوآوری ایده‌ران، تــلاش در تــرویج گفتمان ارزش‌آفرینی در دانش‌آموزان و معلمان و همچنین شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و ترغیب و هدایت آنها برای نقش‌آفرینی در زیست بوم نــوآوری کشور دارد. از دیــدگاه موسسه پرورش خلاقیت و نوآوری ایده‌ران راه حــــل، «یادگیریِ یادگــیری» با رویـــــکرد یادگـــیری مسئــله‌محور و یا پروژه‌محــور سازنده‌گرا است. در همین راستا ایده‌ران، به برگزاری دوره‌ها، رویدادها و برنامه‌های آموزشی و ترویجی با موضوعات محوری اقتصاد دیجیتال، فناوری اطلاعات، انرژی، نانو فناوری و زیست فناوری با تمرکز بر مفاهیم مالکیت فکری، ثبت اختراع، کسب‌وکار و ارزش‌آفرینی اجتماعی برای دانش‌آموزان و معلمان، اقدام نموده است.

تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب‏اله، ناحیه نوآوری شریف، خیابان قاسمی، پلاک 61، ساختمان شماره شش مرکز رشد، طبقه هم‏کف، واحد 601
2166032484