فارغ التحصیلانی، از شریف برای شریف

آیین دانش آموختگی سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه صنعتی شریف در حالی برگزار گردید که حامیان مالی این برنامه، واحدهای فناوری از پارک علم و فناوری دانشگاه شریف بودند که در سال های گذشته در این دانشگاه تحصیل کرده بودند.

واحدهای فناور پارسا پلیمر، نوبیتکس، کافه بازار، قبضینو، ترب، پیشگام، صندوق پژوهش توسعه شریف، جیبیت، پیک آسا، تریبون، رادیس، صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین و میاره حامیان این آیین بودند.

این برنامه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، مسئولین دانشگاه، مسئولین پارک علم و فناوری شریف، استادان، دانش‌آموختگان و خانواده‌هایشان، روز پنج‌شنبه  14 تیرماه 1403 در  سالن استاد جباری برگزار شد.

دکتر سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در آغاز مراسم طی سخنانی گفت: امروز یکی از روزهای پر افتخار برای دانشگاه صنعتی شریف است. گرد هم آمده‌ایم تا دستاوردهای فرزندان برومند این دانشگاه را که با تلاش و کوشش بی وقفه خود، مراحل مختلف تحصیلی را پشت سر گذاشته‌اند جشن بگیریم. این مراسم نمادی از موفقیت، پشتکار و آرزوهای بزرگ شماست.

وی گفت: دانش‌آموختگان عزیز، امروز شما از یک مرحله مهم زندگی خود عبور کرده‌اید. این لحظه شروع یک فصل جدید در زندگی شماست که با چالش‌ها و و فرصت‌های جدیدی همراه خواهد بود. ما در دانشگاه صنعتی شریف مفتخریم که سهمی کوچک در پرورش استعدادهای بی‌شمار شما داشته‌ایم و امیدواریم که آنچه در این سال‌ها آموخته‌اید چراغ راه آینده‌تان باشد.

دکتر موسوی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای دانش‌آموختگان گفت: امیدوارم که همیشه در راه علم و خدمت به بشریت گام بردارید و نام دانشگاه صنعتی شریف را بیش از پیش پرآوازه کنید.

در ادامه این مراسم دکتر روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ضمن عرض تبریک موفقیت دانش‌آموختگان در اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان را نقش آفرینان اصلی این مرز و بوم خواند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه صنعتی شریف را یکی از دانشگاه‌های برتر صنعتی دنیا برشمرد و اظهار کرد: این دانشگاه بی‌شک بهترین استادان دنیا را دارد.

در بخش دیگری از این مراسم، از حامیان مالی این آیین که از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف بودند تقدیر شد.

شایان ذکر است در این مراسم از 15 استاد برتر آموزشی، 3 استاد جوان شایسته تقدیر و یک استاد پیشکسوت در آموزش عالی که فعالیت‌های چشمگیر علمی، آموزشی و پژوهشی داشته‌اند تقدیر به‌عمل آمد. همچنین از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و دانش آموختگان برتر هر دانشکده در مقطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی نیز تقدیر شد.

قرائت سوگندنامه دانش‌آموختگی توسط دکتر علی‌اکبر صالحی استاد پیشکسوت دانشگاه، سخنرانی سعید زکایی از دانش‌آموختگان دانشگاه و مدیرعامل شرکت پارسا پلیمر شریف، تقدیر از مدال‌آوران المپیادهای دانشجویی 1402، پخش کلیپ‌ و اجرای موسیقی زنده توسط حجت اشرف‌زاده از دیگر برنامه‌های آیین دانش‌آموختگی امسال بود.