ساختمان فناوری بُنتک افتتاح شد.

«ساختمان فناوری بُنتک» امروز ۳ شهریورماه ۹۹ با حضور «آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، آقای دکتر حناچی، شهردار تهران، آقای دکتر کشت‌پور، شهردار منطقه ٢ تهران، آقای دکتر فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و جمعی از مدیران» افتتاح شد. این ساختمان که در ناحیه نوآوری شریف واقع شده است به هلدینگ بُنتک اختصاص دارد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اظهار کرد: ناحیه نوآوری شریف بحث جدیدی در حوزه شهری و فرهنگ عمومی جامعه است. زمانی که از دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم صحبت می‌کنیم باید کوچه پس کوچه‌های آن‌ را درست کنیم، دانشگاهی موفق است که بیشترین تعامل را با جامعه داشته باشد، بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار و مشکلات مردم جامه را حل کند. همچنین مردم باید امکانات این اکوسیستم را در زندگی خود احساس کنند و در این صورت می‌توانیم بگوییم موفق شده‌ایم.

فعالیت ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در بُنتک

دکتر ستاری با بیان اینکه ناحیه نوآوری شریف یک الگو است، بیان کرد: باید تمام دانشگاه‌ها به این سمت حرکت کرده و به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشند، البته که دانشگاه‌های دیگر هم این طرح را شروع کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در اکوسیستم بُنتک ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۳۰۰۰ نیروی انسانی در حال فعالیت هستند. بُنتک یک مدل برای توسعه شهری، کمک کننده شهرداری و سرویس‌های شهری است که توسط جوانان اداره می‌شود. شهرداری تنها کافی است اجازه ورود به این جوانان بدهد آن‌ها خودشان راه را پیدا می‌کنند.

تلاش‌ شهرداری تهران برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان

پیروز حناچی، شهردار تهران در ادامه این مراسم گفت: ایجاد امید و فضای فناورانه برای جوانان یکی از هدف‌های اصلی ما است و در هلدینگ بُنتک حرکت عظیم و امیدوار کننده‌ای برای جوانان فراهم کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه اولویت‌ ما در شهرداری تهران، مبحث تهران هوشمند است که مراحل اخذ مجوز‌ها را طی می‌کند، افزود: محور‌های تهران هوشمند شامل شهر هوشمند، شهروند هوشمند و مدیریت شهری است.

شهردار تهران بیان کرد: برای بر طرف کردن مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تلاش کرده‌ایم موانعی را سر راه آن‌ها قرار ندهیم و در حال آماده سازی ارائه تسهیلات برای شرکت‌ها و اکوسیستم و ایجاد کسب‌وکار هستیم.