گفتگوی رئیس پارک علم و فناوری شریف در هفته نامه شنبه

ابرهای سیاه ناامیدی را کنار بزنید

مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از راه‌اندازی منطقه نوآوری شریف، نیازهای آموزشی و تربیتی اکوسیستم استارت‌آپی و آسیب‌شناسی منتورشیپ می‌گوید و اینکه اکوسیستم ایران در حال رشد است و نباید بگذاریم ناامیدی آن را از بین ببرد.

وقتی از اکوسیستم نوآوری کشور صحبت می‌کنیم و از آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند برای پیشبرد اهداف این اکوسیستم چه آموزش‌هایی را و چه افرادی را مد نظر داریم؟ اصولا آموزش چه نقشی در موفقیت یا عدم موفقیت کسب‌وکارها دارد و چگونه می‌توان اکوسیستمی پویا و ماندگار داشت؟

اقتصاد ایران و در کنار آن اکوسیستم استارت‌آپی ایران در شرایط سختی قرار گرفته است؛ شرایطی که موجب شده افراد زیادی مهاجرت کنند و نتوانند در این شرایط سخت دوام بیاورند.

اما در کنار همه اتفاقات ریز و درشتی که شاهدشان هستیم، هستند نهادها و ارگان‌ها و افرادی که آینده روشنی پیش روی زیست‌بوم استارت‌آپی کشور می‌بینند و معتقد هستند که از این شرایط می‌توان عبور کرد اما به شروطی؛ شرط‌هایی که وزن زیادی برای منابع انسانی آموزش‌دیده و دارای مهارت قائل هستند و بر نقش آموزش در پایداری اکوسیستم تاکید می‌کنند.

یکی از این افراد مهندس مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف است. در این پارک از سال گذشته طرح کیمیاکالج آغاز شده که الان دوره دومش در حال برگزاری است. با مهندس مجید دهبیدی‌پور در مورد شیوه کار کیمیاکالج حرف زده‌ایم و اهمیت آموزش برای رشد کسب‌وکارها. همچنین ناحیه نوآوری شریف که ۲۵۰هکتار مساحت دارد و بیش از ۴۵۰ شرکتی که در این ناحیه فناورانه جمع‌ شده‌اند و اهدافی که از راه‌اندازی چنین ناحیه‌ای داشته‌اند، از دیگر موضوعاتی بوده که در این گفت‌وگو مطرح شده است.

متن کامل خبر