چاپگرهای زیستی سه‌بُعدی شرکت امیدآفرینان مهندسی آینده

چاپگرهای سه بعدی زیستی (۳d bio)، فناوری شرکت امیدآفرینان مهندسی آینده است که جهت بازتولید بافت‌های استخوانی و غضروفی آسیب‌دیده در قالب سه‌بعدی استفاده می‌شود.
این شرکت که در مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر است، به عنوان نخستین و تنها تولید کننده تجاری دستگاه چاپگر سه بعدی زیستی در کشور فعالیت­های خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است. در گام نخست این شرکت با اعتقاد به این باور که می­تواند آینده­ ی تکنولوژی چاپ زیستی را با روحیه ای همکارانه و ترکیب تخصص های مختلف بسازد، در قالب گروه ۳DBio فعالیت های خود را آغاز کرده و در فاصله کوتاهی از شروع فعالیت­های خود توانست با ارائه دستگاه­های چاپگر زیستی با فناوری روز دنیا و با ویژگی­ های منحصر به فرد جایگاه ویژه ای در کشور بدست آورد.

این گروه از سال ۱۳۹۶ با عنوان شرکت امیدآفرینان مهندسی آینده کار خود را با تمرکز بر روی توسعه محصول ادامه داد. این شرکت با توجه به نیاز متخصصان حوزه مهندسی بافت و با اتکا به تجربه اعضای خود که همگی از نخبگان برتر کشور هستند، علاوه بر ارائه انواع چاپگر سه­ بعدی زیستی با فناوری بالا، اقدام به ارائه انواع جوهرهای زیستی، رده ­های مختلف بافتی با استفاده از این تکنولوژی و سایر محصولات جانبی نموده است.

وبسایت شرکت

در ادامه میتوانید ویدئوی این گزارش را مشاهده نمائید.