گزارش شبکه خبر از رویداد ناحیه نوآوری شریف

این رویداد، با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی شریف و توسعه و استقرار صد‌ها شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های ارزشمند در اطراف این دانشگاه با نظارت پارک علم و فناوری شریف دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،رویداد «ناحیه نوآوری شریف» صبح امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران و فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابربن حیان این دانشگاه برگزار شد.

با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی شریف در توسعه و استقرار صد‌ها شرکت دانش بنیان و استارت آپ‌های ارزشمند در اطراف این دانشگاه از سوی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اعضای هیئت علمی، طرحی با عنوان «ناحیه نوآوری شریف» تحت نظارت پارک علم و فناوری شریف پیگیری می‌شود.
در طول دو دهه گذشته، ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در نواحی دانشگاه صنعتی شریف و در محیطی ۲۵۰ هکتاری میان خیابان آزادی و سه بزرگراه شیخ فضل الله نوری، یادگار امام و جناح شکل گرفته است. در این طرح علاوه بر اینکه تلاش می‌شود در حوزه کارآفرینی و نوآوری اثرگذارتر از قبل عمل شود، تسهیل رشد شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ارائه خدمات موثر مدنظر است.
این رویداد به منظور همفکری با اندیشمندان، صاحب‌نظران و مدیران اجرایی، با محور‌هایی از قبیل ارائه برنامه‌های توسعه‌ای پارک علم و فناوری در ارتباط با ناحیه نوآوری شریف، درس‌آموخته‌های مطالعه نواحی نوآوری دنیا، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شهرداری منطقه ۲ و برخی همکاران استراتژیک، تقدیر از برگزیدگان مسابقه طرح‌های فناورانه منتخب برای اجرا در ساخت برج فناوری، رونمایی از ترجمه کتاب جنگل‌های بارانی برگزار خواهد شد.
مشاهده ویدئو: