برگزاری نشست”فرصت‌های نوین کسب و کار در زیست بوم استارت‌آپی ایران”

نشست “فرصت‌های نوین کسب و کار در زیست بوم استارت‌آپی ایران” روز دوشنبه ساعت ۱۴ با حضور مهندس دهبیدی‌پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، دکتر الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، نمایندگان شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر فعالین حوزه کارآفرینی در محل سالن همایش کارخانه نوآوری برگزار شد.

 

در این نشست که برگزارکنندگان آن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بود، پس از سخنرانی دکتر الیاسی، ابتدا دکتر محمدی هضو هیئت علمی دانشگاه تهران و دکتر ملکی فر به شرح و مرور تجربیات استارتاپی خارجی و داخلی پرداختند. در ادامه مهندس دهبیدی‌پور به طور خلاصه مروری بر فعالیت‌های پارک علم و فناوری شریف و مراکز وابسته داشتند و پنل گفتگوی اول را با حضور مؤسسین دو استارتاپ موفق داخلی درقالب گفتگو و پرسش و پاسخ ارائه کردند. در این گفتگو به بررسی چالش‌ها وتجربیات استارتاپ‌ها پرداخته شد و نظرات میهمانان این گفتگو مطرح گردید.

در ادامه، پنل دوم با سخنرانی و مدیریت دکتر زرنوخی رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر ارائه شد که در آن پرسش و پاسخ‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و چالش‌های مربوط به این موضوع با حضور سه تن از فعالین این حوزه بررسی شد.

در پایان، شرکت کنندگان در کارگاه سوالات خود را مطرح  نموده و در این خصوص به بحث و تبادل نظر نشستند.

شایان ذکر است مجموعه‌ای تحت عنوان “بررسی تجربیات استارتاپ‌های جهانی” در اختیار شرکت‌کنندگان این نشست قرار داده شد که در ادامه می توانید این فایل‌ها را در لینک زیر مشاهده و دریافت نمایید.

مشاهده و دریافت فایل